Kæmpe online udvalg af bland selv slik, leveret direkte til døren!
Mathias Vorret
Mikkel Veile
At blande slik hos Slikbilen skal være en eventyrlig oplevelse
Når sliksulten melder sig, er det Slikbilen, du ringer efter! Virksomheden holder til i det midtjyske i Herning, men har store ambitioner. De leverer derfor ikke kun søde sager til sliksultne midtjyder, men sender også den ene godtepose efter den anden afsted til hele Danmark med dag-til-dag levering.
Kendetegnet og visionen er frisk og lækkert slik samt god hygiejne, da det er omdrejningspunktet for en god og sød oplevelse for Slikbilen.
Med mange søde munde at mætte og høje ambitioner, ønskede Slikbilen at optimere deres hjemmeside og systemer både for en bedre brugeroplevelse om at gøre, men også for at optimere pakkeprocessen for virksomheden. Det fik vi lov til at gøre noget ved.
NoMilk skabte et helt nyt univers omkring Slikbilen. Den nye, sjove visuelle identitet giver os en masse genkendelighed på tværs af produkter, platforme og marketingaktiviteter. Vores konverteringsrate er fløjet i vejret, efter de splittestede vores brugerflade, og de har samtidig leveret en hjemmeside, som er væsentlig nemmere for os at drifte i en travl hverdag - vi har faktisk sparet en hel månedsløn.
Optimeringer har lettet vægten på slikskålen
Danskerne elsker slik, hvilket stiller store krav til den online oplevelse. Med en custom ordreseddel API, er det nu gjort muligt at hente stregkoden direkte fra Shipmondo. Når den er genereret, er det muligt at se præcis hvor mange stykker slik eller hvor mange gram, der skal pakkes, hvilket gør det både nemmere, mere præcist og hurtigere at pakke en slikpose. Men i løsningen er der også taget højde for plukruten, der har sparet Slikbilen for en hel månedsløn i optimering!
Som et led i en forbedret og sjovere brugeroplevelse, har vi i backend gjort det muligt at gemme en genstand på hjemmesiden – f.eks. et påskeæg til påske eller en julegave til jul – som brugeren kan lede efter. Bliver den fundet og klikket på, modtager brugeren en gave i form af en rabatkode, et gratis produkt eller fri fragt ved hver 5. ordre. Det har gjort det til en sjovere oplevelse at blande slik online!
Indbydende oplevelse før og efter bestilling
Slik sælger ikke sig selv, selvom danskerne er vilde med det. For indpakningen skal være lige så lækker som smagen. NoMilk har derfor også arbejdet med hele den grafiske identitet, lavet illustrationer samt implementeret muligheden for at købe et kort med eget valg af design og tekst ved checkout.
Levering betyder meget for den gode oplevelse og det endelige salg. Fokus har derfor også været på estimering af levering på dataniveau, der tager højde for weekender og leveringsmetode. Dertil også en indbygget mulighed for at udsætte estimeret levering med x antal dage, hvis der er ekstra travlhed på lageret, så kunden ved, hvornår slikposen kan forventes at komme ind af døren – forhåbentligt med et salg som følge deraf.
- 1
- 2
- 3
- Illustrationer
- Estimeret leveringsdato
- Tilkøb af kort i checkout
Vi har skabt et meget karakteristisk univers og vores gode venner hos Slikbilen har fokuseret på at holde fast i udtrykket, på tværs af webshop, tryksager og print.
Vi har tegnet mere end 30 forskellige karakterer og elementer som er anvendet på webshoppen, tryksager og online markedsføring.
Levering betyder meget for den gode oplevelse og det endelige salg. Fokus har derfor også været på estimering af levering på dato-niveau, der tager højde for weekender og leveringsmetode.
Dertil har vi fremvist forventet levering ved checkout ud fra leverandør valg, så kunden kan se hvornår pakken forventes at blive leveret, således man undgår misforståelser og man frit kan vælge hvilken leverandør der skal leverer sin vare.
Det er blevet gjort muligt at købe et kort ved checkout. Kunden kan selv vælge design og indsætte tekst på kortet.