Konverteringsoptimering
Mere for pengene
Har du godt med besøgende på din hjemmeside eller webshop? Men konverterer de ikke som forventet? Er du tvivl, om det er prisen, teksten, manglende oplysninger eller noget helt fjerde, der holder de besøgende fra at fuldføre et køb eller kontakte dig? Det hjælper vi dig med at finde ud af med udgangspunkt i konverteringsoptimering.
Det er et begreb, der er vigtigt at tage højde for, når din virksomhed er til stede online. For det kan godt være, du har mange besøgende på din hjemmeside. Men de er først noget værd, når de foretager en konvertering. Det vil altså sige, at du først får noget ud af besøget, når de foretager et køb, indhenter et tilbud, tilmelder sig et nyhedsbrev eller kontakter dig. Dét er, hvad du med konverteringsoptimering kan sikre.
Vil du gerne have en skarp marketingsstrategi, bør konverteringsoptimering være en fast del af den. For så får du det optimale ud af den indsats, du gør for at skaffe de besøgende.
Hør nærmereSmå ændringer, store resultater
Der skal ikke en stor stigning i konverteringsraten til, før du vil kunne mærke det direkte på din omsætning. En stigning på et par procent kan gøre underværker og øge den betragteligt. Gør du det korrekt og med hjælp fra et professionelt team som os, der kender til dynamikkerne bag, er der et stort potentiale for at øge afkastet af dine marketingkroner og værdien af den trafik, som du bruger kostbar tid på at få.
Med hjælp fra analyser og tests implementerer vi forbedringer, der øger omsætningen ved at få den besøgende til at udføre en meget specifik handling såsom et køb. Handlingen er med til at konvertere den besøgende, hvilket i sidste ende er med til at skabe større omsætning for din virksomhed.
Og hvorfor så vælge os? Fordi vi arbejder med det til dagligt og straks kan spotte, hvor vi kan sætte ind med konverteringsoptimering. Men vi gør det også på baggrund af nøje analyseret data og tests, så vi er sikre på, at vores løsningsforslag rent faktisk har en effekt.
Bliv klogere på os!Fast procedure - anvendt på mere end 100 virksomheder
Vores kunder siger ..
Forvandl besøgende til kunder med konverteringsoptimering
Det er skønt med mange besøgende i butikken. Men det er først rigtig fedt, når de rent faktisk handler hos dig. Det vil vi meget gerne hjælpe dig med at sikre, at de besøgende i højere grad gør, så du får mere ud af den tid og de penge, du lægger i din forretning og driften af den.
Online shopping og salg handler i virkeligheden om købspsykologi og ubevidst at guide kunderne i den retning, man ønsker det. Det er, hvad vi kan med konverteringsoptimering. Lyder det som lidt magisk hokus pokus? Det er det også lidt, da vi vil kunne trylle en konstant konverteringsrate ud med en markant (positivt) påvirket bundlinje. Hver måned.
Du skal se konverteringsoptimering som en investering i din forretning. Både lige nu og her samt på sigt, da du med den rette indsats kan tjene investeringen hjem igen ganske hurtigt. Det er ikke kun salgsgas, da vi er lykkedes med at gøre netop dette for flere virksomheder rundt om i landet. Det viser vi gerne frem, så du kan se, hvad vi kan gøre for din bundlinje.
Er du klar til at vækste din forretning og få mere ud af din marketingstrategi?
Vi er klar til en snak, hvis du er det!
F.A.Q
Hvad indebærer konverteringsoptimering?
Der er mange facetter i arbejdet med forbedringen af konverteringsraten. Ikke ét website er ens. Men vi ser typisk på den tekniske platform, brugervenligheden, indholdet og designet og sammenholder det med de data, vi får adgang til gennem dig.
Vi starter altid vores arbejde med at indsamle data. For her får vi vigtig information om de besøgende og deres adfærd. Det giver os noget konkret at arbejde med og sætte en målsætning efter. Vores arbejde bliver dermed også målbart, fordi vi vil kunne se resultaterne direkte i dine data.
Dataene er også, hvad der danner baggrund for vores analyser. Vi bruger dem til at identificere de udfordringer, der er på din hjemmeside og dermed kunne fremlægge forslag til, hvor der vil kunne sættes ind. Vi udarbejder en længere række af analyser, som vi gerne forklarer nærmere om ved en snak.
Når vi har forelagt udfordringerne for dig og forklaret nærmere om, hvordan vi kan håndtere og forbedre det, udarbejder vi sammen med dig en plan for implementeringen af de optimeringer, vi er kommet frem til. Så sætter vi det i gang, så snart der er grønt lys.
For at få det bedste udgangspunkt for at se, om vores forslag til optimeringer virker, hjælper vi med at gennemføre nogle tests. Dette er blandt andet splittests, som gør det muligt at afprøve forskellige løsninger og dermed se, hvilken der er mest effektiv.
Konverteringsoptimering er en længere og teknisk proces, som vi meget gerne fortæller nærmere om og uddyber over en snak med dig.
Hvad er en god konverteringsrate?
Jo højere en konverteringsrate, jo sjovere er det at drive forretning. Men en god konverteringsrate afhænger af forskellige faktorer. Når vi går ind og ser på, hvad succeskriterierne er for vores indsats med din konverteringsoptimering, kommer vi blandt andet omkring:
- Hvilken branche du er i
- Hvor stor konkurrencen er
- Typen af konvertering, der bliver målt på
Det er meget almindeligt at have en konverteringsrate, der ligger på 1-3%. Det lyder ikke af meget, men som du sikkert allerede kan se på dine data, er det langt fra alle besøg, der ender i konverteringer. Det vil vi gerne gøre noget ved.
Når vi arbejder med konverteringsoptimering for dig, har vi ikke fokus på at skulle øge den med en forudbestemt procentsats. Vi fokuserer i stedet på, hvad udgangspunktet er lige nu og her, og hvad vi kan gøre for at optimere konverteringsraten. For nogle virksomheder vil vi kunne øge den betragteligt, mens vi for andre vil kunne øge den med få procent alt efter, hvad der i forvejen er gjort af indsats, og hvad konkurrencen tillader.
Så lad os se på dine data og derudfra arbejde os frem til en bedre konverteringsrate.
Hvilke fordele er der med konverteringsoptimering?
Hvis du ønsker flere leads og et øget salg på din hjemmeside, er konverteringsoptimering det rette at have fokus på.
Lad os uddybe.
- Samme antal besøgende – men flere konverteringerArbejdet med konverteringsoptimering har til formål at få flere af dine nuværende besøgende til at foretage en ønsket handling. Fokus er derfor ikke på at øge besøgstallet for at nå x i omsætning, men at få mere ud af de besøgende, der i forvejen er der.Det sker blandt andet ved at se nærmere på data omkring de besøgendes adfærd, brugervenligheden, designet og funktionaliteten. Det hele skal gerne gå op i en højere enhed, så brugerne bliver ledt i retningen af et køb eller en henvendelse.
Den store fordel er derfor, at du ikke behøver øge dit månedlige marketingbudget for at få mere i omsætning, da målet er at opnå flere salg – og altså konverteringer – gennem vores optimering. - Det forbedrer brugeroplevelsenKonverteringsoptimering handler i høj grad om at optimere din hjemmeside eller webshop. Det er derfor uundgåeligt ikke at gøre noget ved brugeroplevelsen og at se på forbedringen af denne. For det er blandt andet brugernes adfærd og den hjælp de får til at bevæge sig rundt, der har betydning for, om besøget ender i et salg. Det er derfor noget, vi ikke kan ignorere, når vi konverteringsoptimerer.Når brugeroplevelsen bliver forbedret, har det også den fordel, at det i højere grad giver anledning til tilbagevendende kunder. For jo mere tillidsfulde og tilfredse de er med din hjemmeside, jo mere tilbøjelige er de til at vende tilbage.
- Betalt trafik bliver billigereBruger du en stor luns hver måned på online annoncering? Så er der også en fordel at hente her. Øger du konverteringsraten på din hjemmeside, vil det smitte af på en stigning i dine ROI på online annoncering, om det så er Facebook, Instagram eller Google Ads.Det betyder, at I takt med en højere konverteringsrate, jo lavere bliver din Cost Per Action, hvilket kan resultere i billigere annoncer. Det er penge, du kan bruge til at investere yderligere i din forretning.