Dyrefoder og -tilbehør til alle! Lige fra familien med hund til hobbylandmanden
- Jonas Matti
- Daniel Pape
- Dennis Andersen
- Mikkel Veile
Konsekvent design og en dynamisk hjemmeside ingen farer vild i
Skal du have en enkelt pose hundefoder, hestedækkenet til vinterens kulde eller en hel palle strøelse til stalden? Så er Miljøfoder stedet. Med eminent kundeservice i hovedsæde har Miljøfoder været leverandør af dyrefoder og -tilbehør til midtjyske hobbylandmænd, familier med kæledyr og hesteinteresserede via deres to velassorterede butikker i Ikast og Viborg.
En webshop havde de naturligvis også, men til forskel fra butikkerne, havde den ikke fået helt så meget kærlighed de seneste år.
Derfor kontaktede de NoMilk. Sammen var målet at designe og udvikle en bedre webshop både teknisk og visuelt, så resten af Danmark også kunne opleve Miljøfoder fra deres bedste side.
Grønt er godt for øjnene
Det må gerne være lækkert og nemt at handle ting til sine kæledyr. Derfor har der også været fokus på design, atmosfære og overskuelighed i Miljøfoders butikker. Samme gode oplevelse, skulle man gerne få når man shopper online. Derfor skulle designet på Miljøfoders hjemmeside optimeres – det skulle være pænt, genkendeligt og nemt at finde rundt på siden. I tråd med Miljøfoders udtryk og ønsker har NoMilk derfor designet en knivskarp hjemmeside, som både behager øjet og leder dig på rette kurs.
Foruden en optimering af designet rettede NoMilk også op på den tidligere løsnings dyre drift, så det ikke behøver at koste en bondegård for Miljøfoder at have en flot hjemmeside.
Ingen vildfarne kunder eller forsvundet data
For at undgå vildfarne kunder, opsatte vi produktsøgning og produktanbefalinger med Hello Retail. Den intuitive og billedrige søgefunktion leder desuden videre til underkategorier, så ingen kunder mistes på, at de ikke kan finde det ønskede produkt.
Med så mange produkter og store mængder data var det nødvendigt med en stærk datamigrering op fra Umbraco og NAV. Intet glemt og intet mistet.
Ligeledes skulle fragt og ordresystemet sende data den anden vej og kommunikere med både Navision og Shipmondo. Med Miljøfoders alsidige kundegruppe, lige fra den nye hundeejer til staldejeren eller hobbylandmanden og dertilhørende forskelligeartede købsmængder var check out løsningen ikke helt ligetil. Den skulle kunne klare både små mængder, paller og gebyrer problemfrit. NoMilk designede en avanceret fragthåndtering, som gav kunden alle de nødvendige oplysninger og tillæg – uden at blive kompliceret.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Avanceret fragthåndtering
- Integration med NAV
- Tidsbestemt mængderabatter
- Medlemsfordele
- Stepbaseret mobilmenu
- Dynamisk checkout baseret på kundetype
Overskueligt checkout-flow som kan håndtere forskellige regler baseret på indholdet af kurven, som f.eks. pallegebyrer, samt om ordren kun kan afhentes eller leveres
Løsningen foretager automatisk produktsynkronisering fra NAV, ligesom ordre- og købsdata automatisk sendes til NAV, så der både spares tid på manuelt tastearbejde, og det sikres at intet går tabt.
Miljøfoder har stort behov for at kunne tilbyde mængderabatter til deres kunder. Dette satte vi overskueligt op med pris og tydelig besparelse, ligesom vi muliggjorde tidsstyring på tilbuddene.
For at øge antallet af oprettelser og give bedre kundefordele, som kræver, at man kanidentificere kunden, eksempelvis ordrehistorisk, sørgede vi for at implementere funktioner, som kun kan tilgås via login.
Et meget bredt udvalg af produkter kan være vanskeligt at finde rundt i for kunderne – og det bliver kun værre, når shoppingen skal foretages på en lille mobilskærm. Her skabte vi en enkel stepbaseret mobilmenu, så kunderne let navigerer til de rigtige produkter.
For at kunne håndtere de forskellige kundetyper; private, virksomheder og EAN, designede vi en dynamisk checkout, hvor både fragt- og betalingsmetoder henholdsvist skjules og vises afhængigt at valg.